lördag 8 januari 2011

Batteritorsk i kameran

Batteriet till kameran har tagit slut och vi hittar inte laddaren så just nu är det låg produktion av nya bilder på vår svarta Diamant. "Pyret" har dock haft bråda dagar, här kommer en lista över nya upplevelser hon bockat av:
  • Gått koppelpromenader – helt okej så länge jag får bestämma vart jag ska gå!
  • Träffat jättesnäll springer spaniel på promenad – den ska jag hänga i öronen på så fort jag når upp!
  • Lekt med favoritkompisen Dunder igen – jätteskoj, särskilt när jag lyckades stjäla hans märgben!
  • Hälsat på Dunders storebrorsa, en valpälskande riesenhanne vid namn Zorro – oj vad han var stor!
  • Träffat hela träningsgänget – helt ok då jag fick spatsera omkring på bordet och hade full koll på alla hundar på golvet, sen la jag mig och sov…
  • Smakat på köttfärs och kyckling – JÄTTEGOTT VILL HA MER!!!!!!!!!
  • Varit inne på djurbutik i Västerås – oj vilka intressanta dofter det fanns här och vilken stor våg jag fick stå på (8,3 kg).
  • Parat sig med en fotboll – någon som är intresserad av svartvita schäfervalpar med bollsinne?
  • Tagit sig upp i soffan själv – hur tusan gick det till?
  • Sovit i bilen när husse och matte åkte skidor – helt ok särskilt som storebrorsan sov i buren bredvid.
  • Varit hemma helt själv när husse och matte var ute och rastade storebror – minns inte så mycket av detta då jag sov hela tiden…
  • Hälsat på en hel massa folk – kul särskilt när de låter mig slicka dem i ansiktet!
  • Delat mat med Nanna 1,5 år – först till kvarn…
  • Tittat på när storebrorsan tränar rapport – ser väl inte så svårt ut det där!
  • Kommit underfund med att snöskottning är en uppfinning enbart påkommen för att roa hundar – hade lite hjälp av att titta på hur brorsan fick husse och matte att jobba med skyfflarna.
  • Lekt med matte och husse – de blir helt till sig när jag följer efter dem, lyfter upp och lämnar en golfboll i mattes hand, lägger mig ner, ställer mig upp, biter tag i en trasa och drar hårt bakåt, stirrar dem i ansiktet, sätter framfötterna på en vit platta, konstiga typer…

2 kommentarer:

  1. Shit va ni är duktiga, nu måste vi oxå ligga i! Träning i morgon kl 18 vid klubben enligt Lisa. Ses och ge tuffingen Dia en puss från oss!

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag tror jag dör. "Vita schäfervalpar med bollsinne". Det var bra!:-)

    SvaraRadera