måndag 24 januari 2011

En hektisk helg

Dia inledde helgen med att gå på hockey i Skärplinges islada. Massor med folk, hundar och nya ljud från slagskott, tacklingar och speaker. Gumman tog det med ro, som vanligt..
På lördagen var det dags för lite spårning i grusgropen. Dia fick två regelrätta korvspår och vädrade som en blåsbälg!
I söndags var det dags för besök i Västerås. Dia tränade på parkeringen till ett köpcentrum och spatserade runt bland hundar och folk på Djurmagazinet där även invägning stod på schemat (10,8 kg).

Idag var gumman och fick sitt vaccin hos XLVET i Örbyhus. "Vilken snygg hund" samt "Vad lugn och stabil hon verkar vara" var kommentarerna från veterinären...  en stolt husse kunde inte annat än instämma.











Miraklet sjunger:

Jag är olyckan
Ole-dolyckan
Obi-dobi-dobi-dobi-dolyckan
Krasch och banglyckan
Gnissel och panglyckan
Så akta er för mig annars händer en grej

2 kommentarer:

  1. Hej. Era filmer är så bra inspiration för mig och Did It. Jag har glömt valpträningen och hur kul det är med klickern och har fått nytändning av era filmer. Jag håller precis på och försöker lägga kommando på läggandet men vet inte om jag kanske går för fort fram. Hon sitter alltid först med kontakt, vilket kanske inte är det önskvärda.

    SvaraRadera
  2. Så fin hon är er Diamant och det är himla roligt att se att vi är fler "klickernördar" i Enduroklanen nu! :D

    Lycka till med lilltjejen!

    SvaraRadera