måndag 3 januari 2011

Träningsfilmer

Filmade lite av förmiddagens träning...

Vi har "shejpat" kontakt och budföring/inkallning de senaste dagarna. Dia tycker både mat och kamp fungerar utmärkt som belöning, men vi upplever att det kommer fram en liten antydan till ljud med kampbelöning. Närmsta tiden kör vi därför mat vid inlärning av grundärdigheter och leker kamplekar för sig.

Värsta nervositeten över att Legato ska äta upp Diamant som mellanmål har nu lagt sig och vi börjar faktiskt tycka att han gör ett riktigt bra jobb som storebror.
-Håll dig borta och sköt du ditt, så sköter jag mitt, säger han åt Diamant varför hon istället söker upp oss som lekkamrater.






4 kommentarer:

  1. Hej där

    Kul att Ni har skaffat blogg!
    Hon är jättesöt lilla Dia.

    Lycka till!

    kramizar från Värmland/Kerstin, Roland och Kato

    SvaraRadera
  2. Är detta tänkt som min födelsedagspresent så har ni lyckats:-).
    Blir så rörd och glad av att se ert jobb med den lilla Diamanten. Inser att detta med uppfödning inte bara handlar om att ta fram hundmaterial. Man måste få duktiga valpköpare också.
    Jag tror banne mig att er plan för 2011 blir nada problem;-).
    Kram på er!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att se lite film på eran söta flicka :) Det ser ju ut att gå jätte bra :)

    Hon är verkligen jätte söt eran Diamant :)

    SvaraRadera
  4. Åh vad ni tränar på, hon är så duktig lilla Dia och vad roligt att ni har filmat! Ibland tjuvkikar jag genom fönstret på sötnosen, Elliot älskar att vinka till er när ni är ute och så säger han vovv-vovv och pekar på lillan:)

    SvaraRadera